co to jest VIS w silniku Fiata

Home
what did we learn today? absolutely nothing!
 

Temat: Fiat Marea 2.0 155KM 20V R5 - Jaki Gaz?
potrzebujesz dobrego gazownika nie PARTACZA, po pierwsze prawidłowe nawiercenie w kolektorze, dobre wtryskiwacze minimum Magic Jet najlepiej Matrix tylko cena trochę wyższa, dobry reduktor np EG200KW ewentualnie Skorpion ST, sam posiadam Fiata Bravo HGT 2.0 R5 147KM to ten sam silnik tylko ty masz z VIS i jest troszeczkę mocniejszy,
Moja konfiguracja to:
Stag 300
wtryski Magic Jet - średnica dysz to od 2,2 do 2,3 u mnie 2,3 ale zaczynaj od 2,2
Reduktor Skorpion ST - ciśnienie na reduktorze powinno być około 1,10 bar


zapraszam na stronę:
http://lpg.info.pl/
znajdziesz tu dużo odpowiedzi, ja sam korzystając z tego forum zmieniłem instalacje ze zwykłej na sekwencje
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1315804.html



Temat: Uno Fire 1.0 i.e błędy diagnostyka, wysokie spalanie
Witam! Mam problem z moim uniakiem silnik 1.0 fire i.e 96' rok 45 koni.
Podczas diagnostyki euroscanem , przez program visa 1.83 za każdym razem są inne błędy, mało tego, do tego wychodzi duże spalanie około 8'5-10 litrów na 100km. Jeżdżę bardzo spokojnie i oszczędnie. komputer pokładowy w moim fiacie to BOSCH. Podczas diagnostyki również gdy zwiększam bardzo powoli obroty odcina mi podawanie informacji do euroscanu gdy położenie przepustnicy w programie visa pokazuje 14,7 stopnia. Spalanie w tym programie pokazuje mi na biegu jałowym jak i na wyższych obrotach trzymanych równo wykazuje 1.58 ms strasznie duża dawka nie wiem co mam z tym robić. w innych samochodach typu Cienki Seicento dawka paliwa to około 0.80- 0.84 ms. Pomóżcie z góry dzięki;)
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1369820.html


Temat: Problem z komputerem pokładowym silnika Fiat Uno!
Witam mam problem z komputerem pokładowym. Posiadam Fiata uno 1.0 i.e 96' na wtrysku 45 KM. podczas diagnostyki Euroscanem visa 1.83 gdy dodaję gazu dane zmieniają się wszystkie dobrze do póki "Throttle Position" nie minie 14,7 deg. wtedy dane zatrzymują się i tak jak by komputer zawieszał się i po około 9 sekundach od puszczenia pedału gazu z powrotem wszystkie dane są normalnie pokazywane, a jeśli trzymam cały czas wciśnięty dane nie odświeżają się. Proszę o pomoc!I jeszcze mam pytanie czy dawka paliwa jest dobra przy tej temperaturze silnika i powietrza. dane podane na zdjęciu!
P.S. kupiłem również drugi komputer do tego modelu i jest to samo!

Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1544980.html


Temat: Krótka charakterystyka VIS-a
" />Witam odświeżę trochę temat, jestem posiadaczem Fiata bravo 2.0 vis i borykam się z dokładnie takim samym problemem jak opisują tu db7 i wujaszek. Od pewnego czasu zacząłem przeglądać zagraniczne fora posiadaczy włoskich aut z nadzieją że może tam natknę się na podobny przypadek. Ogólnie za spadek mocy obwiniają głównie przepływomierze, (ja wymieniłem 2), ale jeden temat dał mi trochę do myślenia.

http://translate.google.pl/translate?hl ... 2-1-1.aspx

Trochę inny przypadek od naszych ale też rzecz dzieje się przy 4000 obr. U niego przyczyną był jeśli dobrze zrozumiałem słaby styk punktu masowego. Może w tym kierunku trzeba szukać? Zwłaszcza jeśli zauważyć że silniki r5 na zachodzie były, przy okazji wymiany paska rozrządu wyciągane z komory silnikowej.
W każdym razie mam prośbę do db7 bądź wujaszka, jeśli udałoby wam się uporać z brakiem efektu wgniatania w fotel dajcie znać na forum, ja ze swojej strony nie omieszkam tego zrobić.
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=36725


Temat: Bravo - Bardzo słaby silnik 2,0 20v
" />Problem nie dotyczy mojego auta lecz kolegi. Ma Fiata Bravo 2,0 20v z przelotem 160 tys km, teoretycznie 155 koni. Pierwsze rozczarowanie nastąpiło po niedawnej wizycie na hamowni gdzie wyszedł wynik 125 koni, Nm też mało. Auto rzeczywiście jest słabe, robię go Deltą jak chce, a powinny być bardzo porównywalne jest nieco szybsze od Brava 1,6 16v. Na desce nie wywala błędu, spalanie normalne. Nie wiem po co, ale teraz kolega wyrzucił kolektor z vis-em i włożył normalny.
Macie może jakieś pomysły, sugestie co sprawdzić?
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=40301


Temat: Kupię - kappa coupe
" />w kappie coupe najsłabszym silnikiem jest R5 2.4 20v vis jest to rozwinięcie silnika 2 litrowego o którym pisałeś wyżej, nastepnymi silnikamisilniki takie jak w fiacie coupe czyli R4 2.0 16v turbo i R5 2.0 20v turbo(w 16v padają panewki) no i topowy silnik V6 o mocy 204km, co do spalania to raczej nie liczyłbym, że któryś bedzie palił te 12 litrów no chyba, że turbo bedziesz jeździł do 2700 obr to może sie załapiesz, musisz też pamiętać, że jest to dosyć żadki samochód(wyprodukowana 3600 sztuk) co powoduje dosyć duże kłopoty z częściami blacharskimi, szczególnie tylnimi i napewno bedzie to auto bardziej kosztowne w utrzymaniu od cupety.
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=33751


Temat: przewody WN Tesla - opinie (po montażu)
" />taaaaaaa
nie dość że morderator przekleił post (Jego zbójeckie prawo) to i odzew mierny...
(tylko BASSMAN - dzięki)
ale sam rozwinę temat dla potomnych
po przegrzebaniu kilkudziesięciu stron znalazłem takie oto zamienniki:

TESLA: T554B
NGK: RC_LC 201
Janmor: FAS 27
Kager: 64 0300
Sentech: 8142
Champion: LS-353/190
BOSCH: 986356892 (?) lub 0356912829 (?) - problem z weryfikacją
Facet: EPS 4.8700
AD: AD6 8142

przewody pasują do :
Lancia Thema 2.0 16V (VIS)* / fiat Croma 2.0 16V / Lancia Kappa 2.0 16V T

*do modeli z cewkami umiejscowionymi w przedniej częci silnika przy obudowie rozrządu
(inny model 2,0 16V ma cewki z tyłu za kolektorem po środku silnika)
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=33044


Temat: Thema - Co ja właściwie mam?
" />
">Jeżeli sugerujesz, że była tylko jedna odmiana tego silnika (VIS), to znaczy, że trzeba brać to co ma fiat (a ma tylko te) chyba, że znajdę jakieś odpowiedniki...
2.0 16V było produkowano wcześniej bez dodatku VIS a thema w III serii dostała 2.0 16V VIS i tu zamieszanie bo III seria szła od 93-95
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=24747


Temat: 2.4/2.0 20v szalony pomysł
" />A więc tak:
mam Fiata Coupe 20V (147KM w seri - silnik bez VIS)
a mój szalony pomysł wygląda tak:
1)Kupno silnika 2.4 20v z Kappy (możliwie jak najlepszy stan)

2)Rozbebeszenie zakupionego silnika na najmniejsze części, przegląd panewek(wymiana), z pierścieniami podobnie.. ogólne oszacowanie silnika i jego "remont"

3)Zapięcie głowicy od Fiata (jest z silnika bez VIS i chciałbym aby tak pozostało), a głowice są identyczne(przynajmniej tak mi wiadomo) oczywiście głowica też przetrzepana i odnowiona żeby nic już nie rozbierać w bliskiej przyszłości

4)koło zamachowe od FC chyba będzie lżejsze więc by zostało

5)skrzynia na pewno zostaje od FC z racji przełożeń (chyba ze spasowaniem nie powinno byś problemu)

6)wtryski są takie same, pompa paliwa od FC może z 20VT

i tu pytania..

1)Czy sterownik/komputer z FC będzie pasował... wydaje mi się, że czujniki na silniku będą te same skoro rezygnuje z VIS?

2)I najważniejsze pytanie: Czy to wszystko da się tak zrobić??
Jeżeli ktoś ma pojęcie na ten temat to proszę o wyczerpujące odpowiedzi

Także mile widziane porównanie 2.0 z 2.4 od strony technicznej
a i jak ktoś ma wykres z hamowni kappy 2.4 (może być seria... chodzi mi jedynie o przebieg wykresu)

Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pomoc
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=37093


Temat: Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy
" />Mam zrobioną kapitalkę silnika i dalej coś mu nie pasuje. Faluje na wolnych obrotach - wymieniłem przepływomierz na oryginał, silnik krokowy sprawdzony. Byłem ostatnio podpiąć go pod komputer u dealer'a Fiata w Stalowej Woli i powiedzieli że mam nieszczelność na osi przepustnicy.Mechanik powiedział że silnik łapie lewe powietrze i przez to mieszanka jest uboższa, a komputer samochodu czuje tą nieszczelność i wydłuża czas wtrysku paliwa żeby mieszankę wzbogacić i dlatego świeci się mi kontrolka wtryskiwacza. Moje pytanie brzmi: co zrobić z przepustnicą - regenerować czy szukać nowej? Gdzie to zrobić dobrze i za normalne pieniądze?
Mojej Themie brakuje także mocy - jak na 152 KM to jest za bardzo słaba moim zdaniem. Zastanawia mnie również fakt że bardzo szybko łapie temperaturę mimo iż wskaźnik temp pokazuje najczęściej 70 -90 C. Pokrywy zaworów nie da się dotknąć a na temp cieczy chłodzącej to 90C - czy to jest normalne w Themach? Podobna rzecz dzieje się ze wskaźnikiem temp. oleju nawet po dłuższym sprincie temp oleju na wskaźniku wzrasta czasem tylko do 60C. Moje podejrzenia padają na czujniki - czy słusznie?A może to wina źle wyskalowanych wskaźników i podają błędne odczyty? Nie chciałbym zagotować silnika i robić go od nowa. Dodam iż silnik u poprzedniego właściciela jeździł na gazie i podobno strzelił mu kilka razy i to dość mocno. Kupiłem to auto bez instalacji i jeżdżę tylko na benzynie - nie jestem zwolennikiem gazowania aut. Czy ktoś z szanownych użytkowników miał lub ma podobne problemy ze swoją Themą? Proszę o porady.Pozdrawiam.
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=32795


Temat: Kappa - 2.4 TDS - przepływomierz
" />Przyznam się bez bicia ze owszem mam kappe ale 2.0 VIS a 2.4 TDS mam we fiacie marea. Pisze na tym forum bo jako takiego forum fiata nie ma, Silnik w kappie i we fiacie jest identyczny więc rozwiązanie problemu jest takie same. Ten link który mi podałeś dotyczy dokładnie tego problemu jaki występuje u mnie, Dzieki wielkie !!
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=35988


Temat: made in italy, czyli pierwsza awaria włoszki/sworzeń tłoka
" />po prostu silniki fiata ze sportem nie mają zbyt wiele wspólnego (poczytajcie o piecach na FCKP), a na dodatek moją grzebał jakiś tuning-maniak (brak limitera, wywalony VIS, wałek ssący przesunięty do przodu, springi AP, żółte koni, kable od stereo jak palec etc.) Moim zdaniem B to auto którym można w miarę "zgrabnie" przyspieszyć, ale nie jeździć zbyt szybko a już na pewno nie ścigać się :-( Szkoda że dowiedziałem się tego dopiero teraz aczkolwiek ma to swoje plusy - jak zrobie silnik, to już wszystko będzie tiptop jak fabryka wypuściła :-D
PS no, jeszcze może ją pomaluję :-P
Źródło: barchetta.pl/forum/viewtopic.php?t=363


Temat: 1899 FIAT 3 1/2 HP (I)
" />Pierwszy w historii FIAT (a mija już 110 lat) zasługuje na odrębny temat:


">1899 FIAT 3 1/2 HP (I)

(C) Pl.Wikipedia.org

(C) Wikimedia.org


Pierwszy model FIAT-a
pierwszy egzemplarz wyjechał z fabryki 11 lipca 1899 roku
silnik: 2- cylindrowy, chłodzony wodą
umieszczony: z tyłu
napędzający koła: tylne za pomocą łańcucha
pojemność skokowa: 679 cm3
średnica cylindra: 65 mm
skok tłoka: 99 mm
moc maksymalna: 3,5 KM przy 400 obr/min
długość: 2300 mm
szerokość: 1420 mm
wysokość: 1450 mm
rozstaw osi: 1470 mm
rozstaw kół przednich: 1220 mm
rozstaw kół tylnych: 1220 mm
masa własna: 280 kg
prędkość maksymalna: 35 km/h
nadwozie: vis-ĂĄ-vis
liczba miejsc: 4

(C) Pl.Wikipedia.org
(C) Wikimedia.org
(C) ROSTOCKI Aleksander Marian - Kochajmy stare gruchoty; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1977
(C) ROSTOCKI Aleksander Marian - Historia starych samochodów; Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1988
(C) Carfolio.com
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=30052


Temat: Jaki silnik polecacie do Kappy?
" />motor 2.0 155KM (VIS) to chyba najpopularniejszy wybór.
Sam mam taki.
Przeczytałem Twój post kamikadzedriver i od razu mówię- mój silnik ma koło dwumasowe. Nie wiem, czy wszystkie 2.0 VIS mają, bo na forum nie ma jednoznacznej opinii.
Moje odczucia- silnik bardzo fajny, mocny od 3 tyś, ja nie potrzebowałem nigdy go kręcić do 7tyś, choć można, wystarcza mi maksymalnie 6tyś i to rzadko. Spalanie? Agresywnie jadąc 10. W mieście 10. Średnio (60km dziennie dom-praca-dom) wychodzi w granicach 9 litrach, a jest to cykl mieszany. Światła, radio, czasem klima włączone. Więc moim zdaniem nie ma tragedii, przy tej mocy i pojemności. Dla mnie problemem jest skrzynia biegów. Power Drive- szkoda, ale to typowe dla grupy fiata- prędkość 90 Km/h osiąga się przy prędkości obrotowej 2750rmp, a tą już nieco słychać. Ciszej jest u mnie w Kappie przy 120-130 niż przy 90, jeśli o silnik chodzi. Zapewne ta konstrukcja ma najniższe spalanie przy tej prędkości obrotowej, ale nie kryję, że wolałbym mieć 2tyś przy 90 i przyredukować, niż 2750 i słyszeć, a i tak redukować, by było bezpiecznie.
Silnik 2.0 pięciocylindrowy- ogromna kultura pracy (ostatnio jechałem Jaguarem X-Type V6 i poczułem się jak w Brava 1.4, jeśli o kulturę silnika chodzi), jak dotąd nie widziałem lepszej, a jeździłem różnymi. Brak wibracji po wymianie górnej poduszki silnika i sprzęgła. Dźwięk również uznam za "rasowy", choć na zewnątrz podobno jest megacichy, ale potrafi ładnie zabrzmieć. Dzięki VIS ma wyczuwalnego kopa od 4tyś, a maksymalny moment obrotowy jest chyba przy ok. 3,5tyś. Przy zakupie tego akurat silnika zwróć uwagę na stan poduszek silnika i czy nie ma wycieków spod pokrywy zaworów. Warto także po odpaleniu dodać gazu, sprawdzić jak uszczelniacze zaworów, czy nie spala oleju, wtedy zakurzy.
W zimowej porze silnik chodzi równie dobrze jak w lecie.
Ja zrobiłem 15tyś w pół roku i nigdy nie zawiódł, wyskoczył tylko raz błąd sterowania silnikiem- zmieniłem czujnik temperatury silnika i wszystko okej. Szukaj wersji poliftingowej, są wg wielu forumowiczów o wiele bardziej bezawaryjne.
Panewki- skutek przebiegu lub przekręcenia silnika- to drugie to raczej nieumiejętność traktowania silnika spalinowego.
Z gazem nie powinno być problemu, wkładasz Stag300+ i jeździsz. Ja na razie nie zakładam, bo to koszty, a koszty jazdy na benzynie to nie wina samochodu, a cen paliw, za które nikt nie odpowiada i które wszyscy przemilczają.
Gdybym się przesiadał na inny motor, pewnie wybrałbym 2.0 20V Turbo, bo to mniej awaryjna jednostka, niż trudno dostępne 3.0 V6. I przebija 3.0 wszystkim, prócz dźwięku. Ale 2.0 20V to prawie zawsze dobry wybór, bez względu na charakter.
Pozdrawiam!
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=21666


Temat: Thema - Co ja właściwie mam?
" />Jeżeli sugerujesz, że była tylko jedna odmiana tego silnika (VIS), to znaczy, że trzeba brać to co ma fiat (a ma tylko te) chyba, że znajdę jakieś odpowiedniki...
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=24747


Temat: jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??
" />Witam
Poniżej trochę literatury fachowej
"Wszystkie te aspekty powodują, że jedyną metodą wyeliminowania tych niedomagań jest zastosowanie wtrysku gazu w fazie ciekłej. Taki rodzaj zasilania nie tylko nie powoduje zmniejszenia osiągów silnika, ale wręcz przeciwnie, w pewnych zakresach prędkości obrotowych, jego parametry ulegają zwiększeniu. Nie jest to oczywiście wzrost o dużej wartości, jednak podczas badań hamownianych jest wykazywany. Takie zachowanie silnika przy zasilaniu ciekłym LPG jest podyktowane samoistnym odparowywaniem gazu w kanałach dolotowych. Przejście ze stanu ciekłego w stan gazowy odbywa się w strumieniu przepływającego powietrza, z którego parujący gaz odbiera ciepło powodując jego schładzanie. Dzięki temu gęstość tak otrzymanej mieszanki palnej rośnie przyczyniając się do utrzymania współczynnika napełniania na poziomie porównywalnym z zasilaniem benzyną.Właściwości jezdne są takie same jak przy zasilaniu benzyną, w górnym zakresie prędkości obrotowej nawet lepsze. Kultura pracy na biegu jałowym (zmienne obciążenie wynikające np. z zamontowania klimatyzacji), elastyczność silnika są lepsze niż przy zasilaniu benzyną.instalacja ta jest odporna na złą jakość naszego gazu. Silnik spala wszelkie szkodliwe składniki bez względu na zatankowane paliwo. Układ LPi jest bardzo prosty w swojej budowie. Z tego powodu jego obsługa jest ograniczona do minimum.
- Nie ma strat mocy, gdyż w tym systemie nie ma cięgien, ani przewodów o dużej pojemności takich jak zwężka Venturiego.
- Nie ma strat wypełnienia, gdyż nie używamy LPG w fazie lotnej.
- Parametry jazdy podczas zasilania gazowego są lepsze, niż podczas jazdy na benzynie.
Efekt chłodzący rozprężanego gazu daje w efekcie wyższy stopień napełnienia cylindrów, a co za tym idzie wzrost mocy silnika."

A teraz trochę własnych spostrzeżeń po przejechaniu około 100 000 km
Auto rok 98 przy kupnie +- 270 000 km obecnie po 2 latach 370 000 km od nowości z LPI Vialle.W kappach VIS daje "klapsa ''powyżej 3000 obrotów,u mnie jest to 3200 obrotów i auto ciągnie jak "szalone " drugi wyrażny "klaps" jest przy około 3900 obrotów.W różnych typach aut z LPI występuje wzrost mocy przy 4000 obrotów +- 200. Miałem Golfa III i spalał więcej gazu niż kappa.Przeciętnie wychodzi 11-12 litrów gazu na 100 km ,autostrad Katowice- Wrocław godzina jazdy przeciętnie 16 litrów kto zna trasę to domyśla się że prędkości maksymalne muszą dochodzić do conajmniej 200 km/h ,wyhamowania do 90 i tak wkoło.
Przy takim przebiegu to trochę koni powinno ubyć .Znajomi którzy mówili kupujesz fiata, czują teraz respekt po pierwszych próbach "mocy" drogowych okazało się że ani A 6 2.5 TDI ani Golf TDI 130 kM nie mają szans są objeżdzani jak dzieci a podobno śą to demony prędkości na naszych drogach.Bardzo często jeżdzę w Niemczech ,Holandi i we Włoszech i jazda nonstop powyżej 6000 tys obrotów to jest to co ta "szalona" włoszka lubi.Po części sprawia to Power Drive +LPI ,jedynie czego mi brakuje to 6 biegu.
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=17154




 
 
Archiwum
 
 
   
Copyright 2006 Sitename.com. Designed by Web Page Templates